افزایش بهروری با کار تیمی در استارتاپ ها

شنبه 19 مرداد 1398
13:17
نویس

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در استارت‌آپ ها و کسب‌وکارهای نوپا تشکیل گروه متعهد، متخصص و رعایت اصول کار تیمی است. کار تیمی،‌‌ شیوه‌ مشخصی از کار کردن است که می‌کوشد از مجموع توانمندی‌ها، مهارت‌ها و انرژی افراد،‌ بیشترین بهره را کسب کند؛ مانند ضرب المثل یک دست صدا ندارد.


گروه استارت‌آپی در بیان دیگر مجموعه کوچکی از افراد است که نقش‌های مشخص دارند،کارهایی را انجام می‌دهند که به یکدیگر وابسته هستند و می‌کوشند خود را با یکدیگر تطبیق دهند و با هم تعامل اجتماعی دارند ویک یا چند هدف مشترک را دنبال می‌کنند‌ و خود را نسبت به یکدیگر مسئول می‌دانند.


اعضای یک تیم باید اشراف کامل به وظایف، اختیارات و اهداف کلی مجموعه داشته باشند. اعضای یک گروه کسب‌وکار مشکلات را بررسی و حل می‌نمایند، راه‌حل‌ها را اجرایی می‌سازند و خود را مسئول نتایج می‌دانند.


ویژگی‌های کار تیمی می‌تواند براساس نوع استارت‌آپ متفاوت بوده و ارائه تعابیر مختلف از ویژگی‌های کار تیمی تا حدودی مرسوم است ولی به‌طور کلی کار گروهی خواص ثابتی نیز دارد. اعضای تیم برای ریسک کردن و انتقادپذیر بودن در برابر یکدیگر احساس امنیت دارند. به‌واسطه اعتماد متقابل، اعضای تیم کارهای‌شان را سر وقت انجام می‌دهند و نقش‌ها، برنامه‌ها و اهداف روشن متعارفی دارند.


کار برای همه‌ اعضای تیم مهم است و اعضای گروه معتقد هستند کارشان مهم است و تغییر ایجاد می‌کند. علاوه بر آن یک تیم موفق به رهبری توانا نیاز دارد. از دیگر ویژگی‌های افراد تیم موفق می‌توان به مسئولیت پذیری، حمایت و پشتیبانی از هم‌، داشتن حضور فعال و پر انرژی، قدردانی و احترام بین اعضا، تبادل دانش و مثبت‌اندیشی، ارتباط سازنده بین اعضا اشاره کرد.


[ بازدید : 16 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دیده بان استارت اپ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]